1,0 EcoBoost ponovo proglašen za motor godine

U Međunarodnom izboru za motor godine 2015, Fordov inovativni turbo agregat četvrti put zaredom izabran za najbolji u kategoriji motora zapremine do 1,0 litara.

 

Inovativni Fordov 1.0 EcoBoost agregat, koji pre svega impresionira svojim performansama i niskom potrošnjom, proglašen je za „Međunarodni motor 2015. godine“ u 17. Internacionalnom izboru za motor godine, upravo održanom u Štutgartu.

 

To je već osmo priznanje za 1.0 EcoBoost u poslednje četiri godine, a četvrti put zaredom  pobeđuje u kategoriji motora zapremine do 1,0 litra. Ovoga puta, proglašen je najboljim na osnovu nekoliko kriterijuma: performanse, ekonomičnost, emisija štetnih gasova, lakoća vožnje i tehnologija – odlučio je međunarodni žiri sastavljen od 87 automobilskih novinara iz 35 zemalja.

 

Ovaj agregat se ugrađuje u čak 10 Fordovih modela na evropskom tržištu. Tokom prošle godine, svaki peti automobil sa znakom renomiranog američkog proizvođača, evropskim kupcima je  isporučen upravo sa 1.0 EcoBoost motorom. Posebno je popularan kod kupaca modela Fiesta – nalazi se u dve od svakih pet Fiesti proizvedenih u 2014. godini, koje su isporučene evropskom tržištu*.

 

Inače, 1.0 EcoBoost je dostupan u verzijama od 100 KS, 125 KS i 140 KS, a Fordova porodica EcoBoost motora globalno obuhvata i agregate od 1,5 litara, 1,6 litara, 2,0 litra, 2,3 litra, kao i 2,7 l i 3,5 l V6.    

 

„1.0 EcoBoost motor je promenio pravila igre u segmentu malih benzinskih agregata, a mi smo naročito ponosni na činjenicu da je ostao najbolji u klasi uprkos tome što ima sve brojniju  konkurenciju, izjavio je Joe Bakaj, potpredsednik kompanije Ford Evropa za razvoj proizvoda. Tom prilikom visoki predstavnik Forda je objasnio da je duh inovacija umnogome zaslužan za nastanak ovog superiornog motora, istovremeno istakavši da se uveliko radi na novim motorima.

 

U Fordu su, zajedno sa partnerima iz Schaeffler Group, trenutno fokusirani na testiranje nove komponente. Zamajac dvostruke mase će omogućiti deaktivaciju cilindara u širem režimu rada motora, a istovremeno će umanjiti nivo buke, vibracija i trenja. Testovi u vožnji, koji se sprovode u centru za istraživanje i razvoj u nemačkom gradu Ahenu, pokazuju da je potrošnja dodatno smanjena za 6 procenata.                     

 

 

 

17. 06. 2015

 






 

 

Bookmark & Share