Ford ostao drugi najprodavaniji automobilski brend u Evropi u 2012-oj

 

Ford je u 2012-oj, petu godinu zaredom, ostao drugi najprodavaniji brend automobila u Evropi, što je podstaknuto jakim prodajnim performansama u Velikoj Britaniji i rastom u Rusiji.

 

"Premda je 2012. bila veoma izazovna godina za celu industriju, zadovoljni smo reakcijom klijenta na naše najnovije proizvode i spremni smo da dogradimo taj prodajni zamah u 2013-toj, ogromnim talasom novih vozila koja dolaze na tržište", kaže Roelant de Waard, potpredsednik u Ford Evropa za marketing, prodaju i servis.

 

U 2012. Ford je prodao više od 1,1 miliona vozila na svojim tradicionalnim tržištima u 19 evropskih država, uključujući 60.000 u decembru, a više od 1,4 miliona vozila u celoj Evropi koju čini 51 tržište, uključujući 100.000 u decembru. Fordov tržišni udeo na njegovih 19 tradicionalnih tržišta je u 2012. bio 7,9 odsto, što je 0,4% manje nego u 2011.

 

U Velikoj Britaniji Fordove prodaje su povećane za 3 odsto - na 347.000 jedinica. Sa ukupnim udelom na tržištu vozila od 14,9 odsto, Ford je završio 2012. kao tržišni lider među automobilskim markama u Velikoj Britaniji - 36. godinu zaredom i kao najprodavanija marka komercijalnih vozila - 47. godinu zaredom. Fiesta je u Velikoj Britaniji zadržala status najprodavanijeg automobila, četvrtu godinu zaredom.

 

U Nemačkoj, Fordovom drugom najvećem tržištu po obimu, učešće u 2012. je bilo 6,8 odsto, sa obimom prodaje od 230.900 vozila.

 

"Usred nekih veoma dubokih diskontovanja, mi smo održali disciplinovan cenovni pristup u 2012-oj i nastavićemo sa izbalansiranim pristupom u 2013-toj", dodaje Waard. "Mi ćemo ostati konkurentni i boriti se za tržišno učešće, ali i štiti imidž našeg brenda i rezidualne vrednosti."

 

Fordova prodaja u Rusiji je prošle godine porasla 10,8 odsto - na 130.800 vozila, što je Fordovo treće najveće tržište po obimu u evropskom regionu. U Turskoj, Ford je zadržao svoje tržišno vođstvo 11. godinu zaredom, dok je u istočnoj Evropi Fordova prodaja porasla 2,5 odsto - na 50.900 vozila.

Nastavlja se zamah novih vozila

Fordova nova vozila nastavljaju sa snažnim zamahom na tržištu, podstakutim dobrom prodajom novog modela B-MAX, koja prevazilazi 15.000 jedinica. B-MAX je nedavno od strane vodećih auto novinara iz 15 država centralne i istočne Evrope dobio nagradu AUTOBEST 2013, a takođe je u užem izboru za evropski automobil godine 2013.

 

Fiesta ostaje Fordov najprodavaniji automobil - sa 302.000 prodatih jedinica u 2012. Nova Fiesta, koja je već u prodaji na tržištima kao što su Velika Britanija i Nemačka, sada je - poput modela B-MAX, Focus i C-MAX - opremljena 1,0-litarskim EcoBoost pogonskim agregatom, Međunarodnim motorom godine 2012.

 

"Sa novim modelima Fiesta, Fiesta ST, Kuga, Transit, Transit Connect, Tourneo Connect i EcoSport i novim tehnologijama, kao što su MyKey i SYNC sa funkcijom pomoći u vanrednim situacijama, mi smo u neviđenoj ekspanziji uvođenja novih vozila i tehnologija. U narednih pet godina mi u Evropu dovodimo 15 vozila koja su namenjena za celi svet. Očekujemo da će 2013. biti izazov za celu evropsku auto industriji, ali držimo da će nova vozila i brojne aktivnosti brenda pomoći da ove godine ojača naše poslovanje", zaključuje Roelant de Waard.

 

Bookmark & Share