Ford osvojio nagradu Internacionalni motor godine drugu godinu zaredom

Od sredine avgusta povećanje proizvodnje 1,0-litarskog EcoBoost motora

 

 

Po potrošnji goriva izuzetno efikasan,a po performansama veoma živahan, 1,0-litarski EcoBoost benzinski motor Ford Motor kompanije 5. juna je proglašen Međunarodnim motorom godine 2013. Drugu godina zaredom Fordov trocilindarski motor osvoja ovu nagradu.

 

Jednolitarski EcoBoost - koji, za manju potrošnju goriva bez gubitka snage, kombinuje direktno ubrizgavanje goriva, turbo nadpunjenje i promenljivo vreme otvaranja ventila - dobio je najvišu ocenu u istoriji ove nagrade. On je takođe dobio priznanje u kategoriji "Najbolji motor ispod jednog litra" na godišnjem predstavljanju nagrade časopisa Engine Technology International.

 

Da bi zadovoljio potražnju, Ford je potvrdio da planira da od sredine avgusta duplira njegovu proizvodnju u svojoj fabrici motora u Kelnu (Nemačka) na više od 1.000 jedinica dnevno.

"Sa već davno zrelom tehnologijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem veoma retko može da se postigne istinski proboj, ali to je upravo ono što je naš tim postigao ovim motorom", kaže je Džo /Joe/ Bakaj, potpredsednik Forda za globalne pogonske grupe. "Morate da ga vozite da biste se uverili da mali trocilindarski motor može da pruži takve performanse i tako ekonomičnu potrošnju goriva."

 

Panel od 87 automobilskih novinara iz 35 država širom sveta odlučivao je o nagradama za vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, prefinjenost i za uspešnu primenu napredne tehnologije motora. Ford je jedan od tri proizvođača automobila koji je uspeo da ostvari uzastopnu pobedu u petnaestogodišnjoj istoriji te nagrade. Fordov 1,0-litarski EcoBoost je takođe osvojio Međunarodnu Pol Pič nagradu za 2013 (the International Paul Pietsch Award 2013) za tehnološke inovacije koju nemački časopis Auto motor und Sport dodeljuje u okviru nagrade najbolji automobil i trofej Devar (Dewar Trophy) Kraljevskog automobilskog kluba u Velikoj Britaniji, kao i nagradu za prodor (Breakthrough Award) magazina Popular Mechanics u SAD.

 

"Ko bi poverovao da jednolitarski motor ima sve: snagu, ekonomičnu potrošnju goriva, da je čist i lagan?", kaže Peter Lion / Lyon/, član žirija i slobodan novinar iz Velike Britanije. "Ovo je remek delo."

 

Jednolitarski EcoBoost motor je konstruisan u Fordovim istraživačkim i razvojnim centrima u Ahenu i Merkenihu u Nemačkoj i Dunton u Velikoj Britaniji, a proizvodi se u Kelnu i Krajovi, u Rumuniji.

Dean Slavnich, kopredsednik 15. nagrade Međunarodni motor godine i urednik magazina Engine Technology International, kaže: "Bejbi EcoBoost - Fordov prvi ikada konstruisan trocilindraš - i dalje je motor koji pobeđuje u svim sferama. On je ekonomičan u realnim uslovima, dok kompaktni turbo pomaže da ceo paket sa lakoćom može da pokreće veća vozila, kao što je Grand C-MAX."

 

Jednolitarski EcoBoost motor se trenutno nudi u malim automobilima kao što su Fiesta i B-MAX i kompaktnim, koji obuhvataju Focus, C-MAX i Grand C-MAX. U bliskoj budućnosti on će biti pogonska snaga u većim automobilima, uključujući i novi Ford Mondeo. On će takođe biti ponuđen u komercijalnim vozilima Transit Connect i Transit Courier, kao i u Tourneo Connect i Tourneo Courier za prevoz putnika.

 

Ovaj motor se već „proširio“ po celom svetu. Sada je dostupan za kupce koji kupuju novi EcoSport u Indiji i Kini, a kasnije ove godine će biti u ponudi u Fiesti u Severnoj Americi.

Dovoljno mali da stane u gornji prtljažnik aviona, ovaj motor u svojoj klasi ima najekonomičniju potrošnju goriva u Evropi u vozilima kao što su Fiesta, Focus, C-MAX i Grand C-MAX.

Fordove fabrike motora u Kelnu i Krajovi su nadograđene da se olakša proizvodnja 1,0-litarskog EcoBoosta, a uvedene su i napredne proizvodne tehnike koje smanjuju korišćenje rashladnog sredstva neophodnog kod obrade aluminijumskih delova motora na samo pet mililitara po komponenti u poređenju sa dva litra ranije, što doprinosi smanjenom ekološkom uticaju njegove proizvodnje.

 

Uvedena je takođe i nova tehnologija "hladnog testiranja", što omogućava da se testiraju motori bez pokretanja („startovanja“) – tako se za 66 odsto smanjuju potrošnja goriva i emisija CO2 iz proizvodnog procesa. Sva preostala energija potrebna za pokretanje fabrike u Kelnu potiče iz obnovljivih izvora, uključujući i tri hidroelektrane u Norveškoj i Švedskoj.

 

Ford Evropa planira da utrostruči godišnju proizvodnju vozila opremljenih energetski efikasnim EcoBoost benzinskim motorima - sa 141.000 u 2011. na oko 480.000 do 2015. Kompanija predviđa da će više od 300.000 takvih vozila biti opremljeno 1,0-litarskim EcoBoostom. U prvom kvartalu 2013. na 19 Fordovih tradicionalnih tržišta u Evropi 1,0-litarski EcoBoost motor čini 42 odsto narudžbina u modelu B-MAX, 30 odsto u Focusu, a 24 odsto u modelu Fiesta.

 

 













 

 

Bookmark & Share