Ford poceo proizvodnju nove Fieste ST

Najbrža do sada serijski proizvedena Fiesta od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 7 sekundi

 

Ford je 7. februara u svojoj montažnoj fabrici u Kelnu, u Nemačkoj, započeo proizvodnju nove Ford Fieste ST – prve serijski napravljene Fieste sa ubrzanjem ispod sedam sekundi.

 

Razvijenu od strane Ford Team RS, evropskog ogranka Global Performance grupe koja posluje u sastavu Ford Motor Company, novu Fiestu ST za Evropu pokreće 1,6- litarski EcoBoost benzinski motor s kojim od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi, a nudi 182 KS i 240 Nm obrtnog momenta, sa potrošnjom goriva od samo 5,9 l/100 km i emisijom CO2 od 138 g/km*. Nova Fiesta ST postiže maksimalnu brzinu od 220 km/h.

 

Ford je za Fiestu ST dodatno oplemenio renomirano podvozje (“šasiju“) za svoja vozila B segmenta koja je namenjena za celi svet - novim upravljačem, oslanjanjem, komponentama kočionog sistema, konfiguracijom i podešavanjima. Poboljšana verzija Fordovog Torque Vectoring sistema kontrole, kao i elektronski program za kontrolu stabilnosti koji funkcioniše sa tri moda doprineće još sigurnijem osećaju u vožnji.

 

„Nova Fiesta ST je vrlo moderan performatni automobil građen na iskustvu s brzim Fiestama dužem od 30 godina i plod globalnog razvojnog procesa", rekao je Juergen Gagstatter, glavni programski inženjer u odeljenju Performance Cars u Ford Evropa. "Ovo vozilo je značajan korak napred, kako u pogledu našeg ponosnog nasleđa - mešanja snažnog motora sa dinamičnim podvozjem, tako i u ostvarivanju smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova."

 

Nova Fiesta ST visokih performansi sledi Fiestine ikonske verzije, uključujući XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo i prvu generaciju ST, a opremljena je Fordovim turbo EcoBoost motorom sa dvostrukim bregastim vratilom i nezavisno promenljivim vremenom otvaranja ventila - za postizanje agilnijeg ubrzanja i veće maksimalne brzine nego što je, na primer, ima Ford Focus ST170 iz 2002. godine. Potvrđeno je da će druga generacija Fieste ST biti ponuđena i na tržištima u Severnoj Americi i azijsko-pacifičkom regionu.

 

Novi model u Evropi ima jedinstvenu novu spoljašnjost sa trapezoidnom rešetkom (sa saćastom mrežom) i izazovan zadnji deo: sa naglašenim usmerivačem vazduha „spojlerom“), dvostrukom izduvnom cevi i ventilacionim otvorom u donjem delu branika – po sredini - saćaste forme (kao prednja rešetka). Unutrašnjost sa visokim kontrastima je opremljena Recaro sedištima, koja se u ovom vozilu prvi put pojavljuju kao standard.

 

Nova Fiesta ST je takođe opremljena sa MyKey, Fordovom ekskluzivnom tehnologijom koja omogućava roditeljima da podstaknu bezbedniju vožnju i ograniče izloženost svojih tinejdžera rizicima za volanom i SYNC - Fordovim glasom aktiviranim sistemom povezivanja u automobilu - sa funkcijom vanredne pomoći (Emergency Assistance), koja, nakon nesreće, direktno povezuje putnike u vozilu sa operatorima lokalnih službi za hitne slučajeve.

 

Pogledajte video o proizvodnji nove Fieste

 

# # #

 

* Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su nastali na osnovu merenja u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropske uredbe (EC) 715/2007, uz poslednje dopune. Rezultati se mogu razlikovati od podataka o potrošnji goriva u drugim regionima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se koriste na tim tržištima.

 

 







 

 

 

 

Bookmark & Share