Fordov mali ali mocan 1,0-litarski EcoBoost motor ponovo s nagradom International Engine of the Year

 

 

Jednolitarski EcoBoost motor Ford Motor kompanije, koji smanjuje potrošnju goriva bez žrtvovanja snage, 25. juna je imenovan Međunarodnim motorom godine 2014. za svoje vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, prefinjenost i tehnologiju – bez presedana, treći put zaredom.

 

Na manifestaciji Engine Expo 2014, u Štutgartu, panel od 82 automobilska novinara iz 35 država takođe je imenovao 1,0-litarski EcoBoost "Najboljim motorom zapremine manje od jednog litra" - već treću uzastopnu godinu.

 

Da bi isporučio kompletan paket impresivne ekonomičnosti u potrošnji goriva, iznenađujuće performanse, nisku buku i prefinjenost znali smo da bi ovaj mali 1,0-litarski motor morao da bude pravi dribler", kaže Bob Fascetti, potpredsednik u odeljenju Ford Powertrain Engineering. "Kroz naš One Ford pristup razvoju, EcoBoost nastavlja da postavlja standarde za snagu u kombinaciji sa efikasnošću u potrošnji goriva koju imaju mali benzinski motori."

 

Motor je do sada osvojio 13 glavnih nagrada. Pored toga što je u tri godine stekao sedam nagrada Međunarodnog motora godine - uključujući i Najbolji novi motor u 2012 (Best New Engine) - 1,0-litarski EcoBoost je takođe nagrađen u Nemačkoj, Međunarodnom Paul Pietsch nagradom 2013 za tehnološke inovacije; Dewar trofejom Kraljevskog automobilskog kluba u Velikoj Britaniji, a u SAD Nagradom za „proboj“ Popular Mechanics magazina. Ford je takođe prvi proizvođač automobila koji je osvojio trofej Ward’s 10 Best Engines za motor sa tri cilindra.

 

"Ovogodišnje takmičenje je bilo najžešće dosad, ali 1,0-litarski EcoBoost nastavlja da saopštava sve prave povode svog nastanka – vrhunsku rafiniranost, iznenađujuću fleksibilnost i prvoklasnu efikasnost", kaže Dean Slavnich, kopredsednik 16. nagrade Međunarodni motor godine i urednik magazina Engine Technology International. "Jednolitarski EcoBoost motor je jedan od najboljih primera inženjeringa pogonske grupe."

 

Trenutno u devet modela

Predstavljen u Evropi u 2012. u Ford Focusu, 1,0-litarski EcoBoost je sada dostupan u devet vozila: Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier.

 

Kada bude predstavljen kasnije ove godine, potpuno novi Mondeo će nastaviti evropski iskorak 1,0-litarskog EcoBoost motora; najmanji motor će biti u ponudi tako velikog porodičnog automobila.

 

Već na raspolaganju sa 100 i 125 KS , Ford je nedavno upriličio debi njegove nove verzije od 140 KS u novim varijantama Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition. Najmoćniji do sada masovno proizvedeni drumski automobili sa 1,0-litarskim motorom, od 0-100 km/h ubrzavaju za 9 sekundi, postižu maksimalnu brzinu od 201 km/h, a imaju potrošnju od 4,5 l/100 km i emisiju CO2 od 104 g/km*.

 

Fordova vozila opremljena 1,0-litarskim EcoBoost motorima sada čine petinu svih Fordovih automobila prodatih na 20 Fordovih tradicionalnih evropskih tržišta**. Za prvih pet meseci 2014. tržišta gde se 1,0-litarski EcoBoost pokazao najpopularnijim su Holandija (38 odsto od tamo kupljenih Fordovih automobila), slede Danska (37 odsto) i Finska (33 odsto).

 

Fordovi evropski pogoni u Kelnu, u Nemačkoj i u Krajovi, u Rumuniji, naprave novi EcoBoost motor svake 42 sekunde, a nedavno je stigao i do prvog jubileja - 500.000 proizvedenih jedinica.

 

"Prošle su tri godine i pojavili su se mnogi novi trocilindrični motori, ali je 1,0-litarski Ford EcoBoost i dalje najbolji", kaže Massimo Nascimbene, član žirija i autor specijalizovanih tekstova iz Italije.

 

 

Globalna snaga

Fordova vozila opremljena 1,0-litarskim EcoBoost motorom su sada dostupna u 72 države širom sveta. Kupci u SAD će kasnije ove godine moći da kupe novi Focus sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom, dok je Fiesta sa 1,0-litarskim EcoBoostom već sada u dilerskoj mreži.

 

Ford je nedavno počeo proizvodnju 1,0-litarskog EcoBoost motora u Chongqingu, u Kini, podržavajući potražnju u azijsko-pacifičkom regionu. U prvom kvartalu 2014. više od trećine kupaca novih Fiesti u Vijetnamu izabralo je 1,0-litarski EcoBoost motor.

 

"Uspeh 1,0-litarskih EcoBoost motora je jednostavno fascinantan. Od lansiranja do sada smo proširili njegovu dostupnost kroz spektar Fordovih vozila, a preko tržišta širom sveta postavili novi globalni standard inženjeringa pogonske grupe koji donosi direktnu korist kupcima – i u pogledu efikasnosti potrošnje goriva i performansi", kaže Barb Samardzich, glavni operativni rukovodilac u Ford Evropa.

 

Inovativan inženjering

Više od 200 inženjera i tehničara u Fordovim istraživačkim i razvojnim centrima u Aachenu i Merkenichu u Nemačkoj i Dagenham i Dunton u Velikoj Britaniji, proveo je više od pet miliona sati u razvoju 1,0-litarskog EcoBoost motora.

 

Kompaktan, turbo punjač motora niske inercije vrti se do 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i gotovo dva puta brže od maksimalnog broja obrtaja turbo punjača koji napaja motore trkačkih automobila Formule 1 u sezoni 2014.

 

Turbopunjač 1,0-litarskog EcoBoost motora od 140 KS isporučuje dodatni pritisak počev od 1,6 bara. Ekvivalent za vrhunac pritiska od 124 bara je kao da afrički slon od pet tona stoji na jednom klipu.

 

Sa blokom od livenog gvožđa, dovoljno malim da stane u prtljažni prostor iznad glava putnika u avionu, ovaj motor takođe poseduje cilindarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom kako bi se smanjile izduvne temperature za optimizovan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i oblik prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poređenju sa oblikom tradicionalnog trocilindričnog motora.

 

Trenje u motoru je smanjeno specijalno presvučenim klipovima, manjom zategnutošću klipnih prstenova, niskim trenjem ležajeva kolenastog vratila i dizajnom zupčastog kajša potopljenog u ulju. Pumpa za ulje promenjive zapremine ispunjava zahteve za podmazivanjem i optimizuje pritisak ulja, čime utiče na poboljšanu efikasnost u potrošnji goriva.

 

"Jednolitarski EcoBoost je nastao kao radikalno manji motor da bi zadovoljio najveće automobilske izazove u svetu, ali bez kompromisa u rafiniranosti, performansama i odličnoj ekonomičnosti u potrošnji goriva", kaže je Andrew Fraser, rukovodilac za kalibraciju benzina u  Ford Evropa. "Tajna uspeha EcoBoosta je u nizu inovativnih tehnologija koje pružaju velike koristi automobilu od malog motora."

 

 

# # #

 

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na određenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogućuje poređenje između različitih tipova vozila i proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču i način vožnje i čitav niz drugih ne-tehničkih činilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzročnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

 

** Podaci zasnovani na osnovu prodaje u 20 evropskih država: Austrija, Belgija, Velika Britanija, Republika Češka, Danska, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Holandija, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunija, Španija, Švedska i Švajcarska.

 

 













 

 

Bookmark & Share