Fordov MyKey sistem – manje brige za roditelje, bezbednije za mlade vozače

Za sada na novoj Fiesti, kasnije i na drugim modelima za evropske kupce

 

Jedna od brojnih tehničkih inovacija u novoj Fiesti je i Fordova MyKey tehnologija, koja omogućava roditeljima da postave određene restrikcije mladim vozačima i na taj način donekle utiču na ponašanje njihove dece za upravljačem nekog od Fordovih automobila.
MyKey je prva tehnologija u auto industriji koja omogućava roditeljima da programiraju ključ za mlađe vozače, čime se utiče na ograničenje maksimalne brzine, smanjivanje maksimalne jačine zvuka iz radija, onemogućava funkcionisanje radio aparata dok pojasevi nisu prikopčani i sprečava deaktivacija pomoći vozaču i sigurnosnih tehnologija.
"Mladi vozači će možda želeti da bezbedno voze, ali su manje skloni da to urade zato što osećaju pritisak svojih prijatelja ili drugih vozača", kaže Cris Burgess, viši predavač psihologije na Univerzitetu Exeter. "MyKey može da ukloni uticaj lične kontrole na maksimalnu brzinu vozila i na maksimalnu jačinu zvuka. To daje mogućnost mladim vozačima, koji se mogu osećati da su pod pritiskom da rizično voze, izgovor za bezbednu vožnju."
Ford MyKey je standard na većini novih Fordovih vozila u Severnoj Americi, a sada se uvodi u Evropu, sa novom Fiestom. Ford planira da ovu tehnologiju „zakotrlja“ kroz svoju evropsku proizvodnu liniju do 2015.
Tehnologija radi prepoznajući različite ključeve za isti auto, a zatim podešava postavke vozila u skladu sa zahtevima vlasnika. To omogućava vlasnicima da postave sistem tako da audio uređaj bude u potpunosti onemogućen ako se ne koriste pojasevi; omogućava im da postave zvuk zvona u zadatim tačkama između 70-140 km/h kada vozilo putuje na višim brzinama; nadalje, podsetnici o prikopčanosti pojaseva ne mogu da budu isključeni; oprema u vozilu ranije šalje upozorenje o maloj količini goriva, koje ima za cilj da smanji verovatnoću da će vozač krenuti bez dovoljno goriva. Važna funkcija MyKey tehnologije je i da onemogućava deaktivaciju bezbednosnih sistema, kao što su program za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP - Electronic Stability Control) i Active City Stop.
Burgess kaže da su mladi muškarci najviše izloženi pritisku vršnjaka da preuzmu rizike na putu. Prema podacima koje je objavilo Odeljenje za transport u Velikoj Britaniji, 27 odsto muškaraca-vozača starosti od 17-19 godina je uključeno u sudare u drumskom saobraćaju u roku od jedne godine od kako su polagali svoj vozački ispit.
"Odvraćanje pažnje na šta mogu da utiču sistemima mobilne telefonije ili zabave u automobilu i preterana brzina svakako su među glavnim uzrocima saobraćajnih nesreća i MyKey se direktno ‘obraća’ ovim faktorima."
Inženjer za Ford MyKey tehnologiju, Hans-Chistian Zubert kaže da MyKey daje roditeljima povećan mir i mogućnost da njihova deca izgrade dragoceno iskustvo.
„Polaganje vozačkog ispita je obred prolaska, ali to je samo početak, a još uvek ima mnogo toga da se nauči", kaže Zubert. "MyKey znači da roditelji mogu dozvoliti deci da uživaju slobodu vožnje ali donosi smanjeno izlaganje riziku."
Ford je u Evropi anketirao više od 6.000 roditelja koji imaju mlade vozače, od kojih je 53 odsto njih izjavilo da postoji veća verovatnoća da će dozvoliti svom tinejdžeru - sinu ili ćerki - da vozi automobil ako je opremljen MyKey tehnologijom.

 











 

Bookmark & Share