Nove verzije Ford Fieste s EcoBoostom sa 140 KS najsnazniji drumski serijski automobil s jednolitarskim motorom

 

 

Fordov novi 1,0-litarski EcoBoost sa 140 KS je najmoc´niji ikada napravljen jednolitarski serijski automobilski motor, koji po litru radne zapremine isporucuje više snage od motora koji pokrec´u superautomobile Bugatti Veyron ili Ferari 458 Speciale.

 

Novu verziju motora, koji je proglašen Medunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014-te, karakteriše revidirana kalibracija koja omogucava da isporuci 12 odsto više snage i debituje u novim verzijama Ford Fiesta Red Edition i Ford Fiesta Black Edition, koje nude nov, upecatljiv novi stajling i dinamicke performanse za kupce Fieste u Evropi.

 

Taj motor takode nudi više nego dva puta vecu snagu po litru radne zapremine nego 1,6-litarski motor sa 100 KS koji je pokretao sportsku Ford Fiestu S pre samo 10 godina, dok su za više od trecine poboljšani efikasnost u potrošnji goriva i u emisiji CO2 - sa 4,5 l/100 km i 104 g/km CO2* u verzijama Ford Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition.

 

"Više snage po litru radne zapremine nego motor koji je pokretao u svetu najbrži drumski automobil kao što je do nedavno bio onaj iz 2010. i duplo povecanje snage u odnosu na prethodnika tokom samo jedne decenije, pokazuju kakav je ogroman korak u razvoju ucinio 1,0-litarski EcoBoost motor", kaže Joe Bakaj, potpredsednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa. "Ta osnova, koja kipti od snage, pruža uzbudljivo iskustvo vožnje koje kupci ocekuju od Forda, sa efikasnošcu u potrošnji goriva shodno potrošackoj tražnji."

 

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor koristi turbopunjac, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.

 

Kompaktan, turbo punjac motora niske inercije, vrti se cak do 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbo punjaca u motoru koji pokrece trkacke bolide F1 u sezoni 2014. Tako obezbeduje dodatno punjenje pod pritiskom od 2,6 bara, što je više nego dovoljno da se napumpaju pneumatici na Ford Fiesti.

Nova kalibracija kontrole nadpunjenja turbo punjacem, Ti-VCT, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena (tajminga) paljenja su povec´ali snagu od 125 do 140 KS i maksimalni obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažuc´i novim verzijama Fiesta Red i Black Editions da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h.

 

"Dokaz naprednog dizajna 1,0-litarskog EcoBoost motora jeste da smo bili u stanju da podesimo motor na 140 KS samo jednom promenom hardvera – unapredenjem zaptivke cilindarske glave, zbog povec´anog pritiska", kaže Andrew Fraser, rukovodilac kalibraže benzinskih motora u Ford Evropa. "Najveci pritisak na klip precnika sedam cm je 124 bara - ekvivalentan pritisku kao kada bi potpuno odrastao africki slon teži od 5 tona stojao na vrhu poklopca boce sa osvežavajucim pic´em."

 

Razvijen od strane Fordovih strucnjaka širom Evrope, ukljucujuc´i inženjere Fordovog Evropskog centra za istraživanje i napredni inženjering u Aachenu, u Nemackoj i Tehnickog centra u Duntonu, u Velikoj Britaniji, motor koristi kompaktnu cilindarsku glavu od livenog gvožda dovoljno malu da množe da stane u odeljak za prtljag iznad glava putnika u avionu.

Motor takode poseduje cilndarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom koja smanjuje temperature izduvnih gasova za optimalan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i dizajn prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poredenju sa tradicionalnim dizajnom trocilindarskih motora.

 

Trenje unutar motora je smanjeno specijalno presvucenim klipovima, manjom zategnutošcu klipnih prstenova, zaptivnim prstenovima kolenastog vratila sa manjim trenjem i zupcastim kaišem potopljenim u ulju. Pumpa za ulje sa promenljivom zapreminom obezbeduje podmazivanje prema potrebama i optimizuje pritisak ulja, za poboljšanu efikasnost potrošnje goriva.

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor je u prvom kvartalu 2014. izabran od skoro 30 odsto kupaca Fieste, pomažuc´i Fiesti da stekne status najprodavanijeg malog automobila u Evropi tokom tog vremenskog razdoblja, a takode i tokom cele 2013. i 2012. godine.**

Pored Fieste, 1,0-litarski EcoBoost je dostupan u još devet vozila: Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier. Ove godine ce takode biti predstavljen u potpuno novom Mondeu.

Nove verzije Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom od 140 KS u prodaji ce biti kasnije ove godine.

 

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehnickim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na odredenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogucuje poredenje izmedu razlicitih tipova vozila i proizvodaca. Pored ekonomicnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 uticu i nacin vožnje i citav niz drugih ne-tehnickih cinilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzrocnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog razlicitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

 

** Po zadnjim razpoložljivim podacima JATO Dynamics, koji se temelje na informacijama dobijenih od JATO Consult, kompanijinog ugovornog konstalnih servisa. Podaci su zasnovani na prodaji u 30 evropskih država. Za više informacija, posetite www.jato.com

 

http://www.youtube.com/watch?v=5ZmNB1fYRps

 

 













 

 

Bookmark & Share