Pametniji i moderniji novi C-MAX i Grand C-MAX pruzaju porodicama unapredjeni komfor i otmenost

Ford Motor Company je 17. septembra predstavila moderne, nove C-MAX i Grand C-MAX modele sa novim aerodinamičnim spoljnim dizajnom, prelepo napravljenim enterijerom sa poboljšanim rešenjima za odlaganje stvari kao i vrhunskom uštedom goriva i još manjom emisijom ugljen-dioksida (CO2).

 

C-MAX sa pet sedišta i Grand C-MAX sa sedam sedišta će nuditi superiornu udobnost i rafiniranost kada krenu u prodaju širom Evrope 2015. godine. Modeli će uvesti naprednu tehnologiju, uključujući i Fordov SYNC 2 sistem za povezanost koji se aktivira glasom.

 

„Familijarni“ C-MAX će, po prvi put, biti opremljen Fordovim novim 1,5-litarskim EcoBoost benzinskim motorom sa 105 KS i 1,5-litarskim TDCi ECOnetic dizel motorom za koji se očekuje da će u C-MAX-u sa pet sedišta imati emisiju CO2  od 99 g/km*.

 

„Model C-MAX je stekao reputaciju da pruža odličnu ravnotežu između odlične ekonomičnosti, osetljivog, sportskog upravljanja i fleksibilno oblikovanog prostranog enterijera“, kaže Stiven Odel /Stephen Odell/, izvršni potpredsednik Forda za Evropu, Bliski istok i Afriku. „Svi pogonski sklopovi imaju koristi od poboljšanja u emisiji CO2, bez žrtvovanja ijedne sjajne karakteristike dinamičnosti ovog automobila u vožnji.“

 

„Novi ‘familijarni’ Ford C-MAX takođe pruža nivoe otmenosti koji se nalaze u većim, skupljim vozilima – uključujući i beskontaktno otvaranje vrata na prtljažniku, koje zahteva samo blagi pokret nogom poput šutiranja lopte - da bi se dobio pristup prtljažniku.”

 

Ford je prvi put predstavio C-MAX 2003. godine, a nakon toga je prodao više od 1,2 miliona tih vozila u Evropi.** Sada, u svojoj trećoj generaciji, model C-MAX učestvuje sa više od 12% u prodajama svih MAV (Multi Active Vehicles) vozila isporučenih u Evropi u ovoj godini.***

 

Fleksibilan, udoban, sportski i sa stilom

Kupci mogu i dalje da biraju između C-MAX sa pet sedišta ili Grand C MAX sa sedam sedišta - njega odlikuju Fordova inovativna zadnja klizna vrata i raspored sedišta sa lakom dostupnošću, za veću udobnost, više prostora i fleksibilnosti.

 

„Familijarni“ C-MAX je restilizovan, čime odražava Fordov globalni dizajnerski „jezik“, a dostupan je u novim bojama spoljašnjosti - Red Rush (crveni nalet) i modernoj braon-sivoj nijansi Caribou (karibu). Dinamičan izgled daje „snažniji“, uglađeniji prednji deo koji karakteriše Fordova prepoznatljiva obrnuto trapezoidna rešetka. Mlaznice za pranje vozačkog stakla su sakrivene ispod vetrobrana - za „čistiji“ izgled restilizovane haube.

 

Prefinjeniji i „isklesaniji“ prednji farovi i pravougaona, izdužena svetla za maglu čine smelijim prednji deo oba vozila. Zahvaljujući tehnici laserskog zavarivanja, koja primenjuje čistije i izuzetno jake varove na tanke metalne ploče, vrata prtljažnika imaju gladak i sofisticiraniji jednodelni izgled. Kompaktna zadnja svetla upotpunjuju savremeni izgled.

 

Unutrašnjosti novih modela Ford C-MAX i Grand C-MAX prate poboljšanja u dizajnu u korist vlasnika, koja su već primenjena na novom Focusu. Intuitivniji raspored ima manje komandi i prekidača, dok nove obloge od crnog satena i hromirani detalji doprinose čistijem i modernijem izgledu. Funkcije su jednostavnije za korišćenje, kao, na primer, tasteri za kontrolu klime, koji sada imaju uočljiviji dizajn i mogu se lakše razlikovati od drugih.

 

Redizajnirana centralna pregrada za odlaganje ima više prostora, kao i klizeći integrisani deo za ruke. Nova prilagodljiva konzola pruža mogućnost za odlaganje raznih veličina flaša i šolja, s kapacitetom za istovremeno skladištenje boca od jednog i 0,4 litra. Zahvaljujući vrtećim vratima na pregradi za rukavice, lakše su dostupni unutra stavljeni predmeti. Dublji gornji deo za odlaganje na tabli s instrumentima značajno povećava kapacitet za porodične predmete, a opremljen je novim priključkom za USB za integraciju i punjenje mobilnih uređaja.

 

Pored toga, C-MAX i Grand C-MAX će biti dostupni i sa kvalitetnijim oblogama unutrašnjosti u čitavoj liniji, kao i sa grejanjem kola upravljača (volana), lajsnama na pragovima vrata i mrežom za odlaganje između prvog i drugog reda sedišta.

 

Buka, vibracije i šumovi su umanjeni upotrebom debljeg stakla i više apsorbujućih otvora oko vrata prtljažnika i spoljnih retrovizora. Obloga oko motora je ispunjena akustičnijim materijalom kojim se umanjuje buka pogonskog sklopa, dok dizel motori imaju dodatne akustične obloge koje još više umanjuju prodiranje buke.

 

Pri pogledu ispod „haube“ uočava se nanovo podešen plivajući zamajac koji pomaže u smanjivanju podrhtavajućih sila kada je motor pod opterećenjem, dok novi nosač motora daje uglađenost tokom Auto Start-Stop operacije. Sa spoljne strane, krući naplaci od lake legure, optimizovani na buku i vibracije, napravljeni su da umanje rezonantne vibracije.

 

„Posvećeni smo pružanju čistih i intuitivnijih enterijera duž čitave linije Fordovih automobila, a C-MAX je poslednje vozilo koje je na dobitku zbog našeg programa za restilizovanje“, kaže Džoel Pjaskovski /Joel Piaskowski/, direktor za dizajn u Ford Evropa. „Novi C-MAX je dobio svoje najznačajnije remodelovanje do sada i sada je udobniji, praktičniji i pruža najbolje iskustvo u vožnji u svom segmentu.”

 

Oseća opasnost

Novi „familjarni“ C-MAX je opremljen unapređenim Ford tehnologijama koje pomažu vozačima da izbegnu ili umanje incidente – od grebanja i blažih udara tokom parkiranja, do ozbiljnijih sudara pri većim brzinama.

Fordov sistem za parkiranje Active Park Assist locira odgovarajuća parking mesta i pritiskom na dugme usmerava vozilo u prostor dok vozač kontroliše gas i kočnicu. C MAX i Grand C-MAX imaju i mogućnost upravnog parkiranja pod uglom od 90º /Perpendicular Parking/ sa dodatna dva nova ultrasonična senzora na zadnjem delu automobila. Sistem pomaže vozačima da parkiraju svoja vozila unazad kako bi zauzeli paralelnu poziciju sa ostalim vozilima.

 

Dodatni senzori takođe omogućuju dve dodatne tehnologije koje pomažu vozačima dok manevrišu iz parking prostora:

znak za uzbunu od nadolazećeg vozila – Cross Traffic Alert, upozorava vozače koji se isparkiravaju unazad da možda neko vozilo prolazi iza njih. Sa radarom koji ima opseg i do 40 m, sistem će dati tri jasna znaka za uzbunu ukoliko detektuje vozilo sa bilo koje strane

asistencija prilikom isparkiravanja - Park-Out Assist, pomaže vozačima dok izlaze iz prostora gde su paralelno parkirani. Nakon što vozač izabere stranu sa koje će se isparkirati, sistem radi tako što upravlja volanom, a vozač kontroliše gas i kočnicu

 

Ford je takođe unapredio i sistem za izbegavanje sudara Active City Stop, koji koristi senzore sa prednje strane vozila da bi tražio stacionarne objekte na putu i prethodno priprema kočnice ukoliko vozilo prebrzo prilazi drugom objektu. Ukoliko vozač i dalje ne reaguje, sistem smanjuje obrtni momenat motora i automatski koči da bi se umanjio uticaj sudara. Novi C-MAX pruža najnoviji sistem koji sada radi na brzinama do 50 km/h (sa prethodnih 30 km/h).

 

U slučaju pokretnih objekata, funkcija za aktivno kočenje - Active Braking radi na sličan način kao i Active City Stop, ali sa opsegom brzine između 8 i 180 km/h. Pruža podršku vozačima pri većim brzinama, na primer, na autoputu, davanjem znakova za uzbunu i kočenjem gde je to potrebno.

 

Takođe nova na modelu C-MAX, Fordova tehnologija za prilagođenu kontrolu brzine - Adaptive Cruise Control - omogućava vozačima da održe zadato rastojanje sa vozilom ispred, čak i ako to vozilo ide manjom brzinom od odabrane. Za slučajeve kada Adaptive Cruise Control funkcija nije aktivirana, funkcija za naznaku rastojanja - Distance Indication - pruža mogućnost vozačima da zadaju željeno rastojanje sa vozilom ispred. Ako se vozač približi, sistem daje tri nivoa uzbune na kontrolnoj tabli – od sive preko žute do crvene.

 

Bolje konektovani sa SYNC 2

Novi „familijarni“ C-MAX je opremljen Fordovim sistemom za povezanost SYNC 2. Glasovno se pokreće, a ima ekran visoke rezolucije osetljiv na dodir od 8 inča. Takođe, ima naprednu kontrolu za glasovno upravljanje audio uređajima, navigacijom, klimatizacijom i priključenim mobilnim telefonima.

 

Sistem za navigaciju SYNC 2 podržavan je od provajdera mapa HERE i ima displej sa podeljenim ekranom sa detaljnim raskrsnicama, izgovorenim imenima ulica, 3D „petljama“ na autoputu i pregledom glavnih punktova sa MICHELIN vodičem.

 

SYNC 2 dopušta vozačima da izdaju jednostavnije destinacije za navigaciju „iz prvog pogotka“, ali i da zahteva od sistema da pusti željenog pevača. Jednostavno, pritiskajući dugme za glasovnu kontrolu i izgovarajući „Gladan sam“ izlistaće se spisak lokalnih restorana, za koje onda možete tražiti uputstva – kako stići do njih.

 

„Razvili smo SYNC 2 tako da bude jednostavan i intuitivan za vozače i da se bez zadrške prebaci od ekrana na dodir na glasovne komande“, kaže Kristof Kelervesel /Christof Kellerwessel/, glavni inženjer za elektroniku i elektronske sisteme u Ford Evropa. „Vozači će moći da kontrolišu sisteme u automobilu više nego ranije, i dalje držeći pogled na putu i ruke na volanu.“

 

Novi C-MAX će takođe biti dostupan sa vrhunskim sistemom za zvuk koji sadrži 10 Sony zvučnika, zajedno sa subwooferom koji je namenjen reprodukciji niskofrekventnih zvukova ili basova, pružajući „zaokruženiji“ i dublji zvuk.

 

Snažan, efikasan i dinamičan

Novi C-MAX i Grand C-MAX odlikuje značajno smanjene količine CO2, a po prvi put se opremaju standardnom Fordovom Auto-Start-Stop tehnologijom uz EcoBoost benzinske i 2-litarski TDCi dizel motore. Od najviše poboljšanog modela očekuje se umanjenje CO2 emisije od 20%.

 

Nova pogonska linija „familijarnog“ modela C-MAX se proširuje kako bi uključila novi ekonomičan Fordov EcoBoost motor od 1,5 litara sa 150 i 182 KS. Takođe će biti u ponudi sa Fordovim novim 1,5-litarskim TDCi dizel motorom, sa 95 ili 120 KS. Nova ECOnetic verzija u C-MAX sa 5 sedišta će emitovati do 99 g/km CO2. „Familijarni“ C-MAX će nastaviti da se nudi sa višestruko nagrađivanim verzijama 1,0-litarskog EcoBoost motora sa 100 i 125 KS.

 

Tokom prvih sedam meseci 2014. godine više od četvrtine C-MAX modela prodatih u Evropi** bilo je opremljeno 1,0- litarskim EcoBoost motorom, koji je 2014. proglašen Međunarodnim motorom godine i to neverovatne tri godine za redom.

 

Od novog 1,5-litarskog dizel motora sa 120 KS se očekuje da ponudi poboljšanje u emisiji CO2 do 6% u poređenju sa dizel motorom od 1,6 litara koga zamenjuje, ali sa 5 KS većom snagom. Očekuje se da će revidirani dizel motor od 2,0 litra poboljšati emisiju i do 20%, a snagu za više od četiri odsto.

 

„Fordov novi 1,5-litarski EcoBoost i TDCi motori su značajni dodaci liniji pogonskih sklopova koja nudi sveobuhvatna poboljšanja u snazi i efikasnosti u potrošnje goriva“, kaže Džim Baumbik, /Jim Baumbick/, director Fordove globalne linije vozila C segmenta. „Ti pogonski agregati će takođe pomoći da C-MAX postane prvi automobil u svom segmentu koji se od lansiranja, u celoj ponudi, pridržava najnovijih Euro 6 regulativa o emisijama izduvnih gasova.“

 

Svetlija budućnost

Novi „familijarni“ C-MAX ima LED dnevna svetla (Daytime Running Lights), Bi-Xenon HID prednja svetla i Fordov Adaptive Front Lighting System koji prilagođava ugao zraka prednjih farova na jedan od sedam stepena podešavanja, u zavisnosti od gužve i uslova na putu. Na primer, prilikom ulaženja u krivine pri nižim brzinama, sistem će projektovati zrak prema bočnoj strani puta da bi se biciklisti i pešaci lakše uočili. Sistem takođe podržava vozače prilikom ulaženja u krivinu pri većim brzinama usmeravajući svetlo dublje u krivinu.

 

Novi C-MAX i Grand C-MAX će po prvi put nuditi Fordovu MyKey tehnologiju koja dozvoljava vlasnicima da programiraju ključ, obično za mlađe vozače, čime se ograničava maksimalna brzina, smanjuje maksimalna glasnost audio sistemima, a može i da potpuno ugasi audio sistem ako vozač i putnici ne prikopčaju pojaseve. Sistem takođe može sprečiti vozača da deaktivira sigurnosne tehnologije, poput kontrole proklizavanja -Traction Control.

 

„C-MAX i Grand C-MAX pružaju opuštajuće iskustvo sa podvozjem i poboljšanim enterijerom, ali i sofisticiranijim tehnologijama za pomoć vozačima”, kaže Baumbik. „Sposobnost da se vidi jasno u zahtevnim uslovima, da se detektuju potencijalne nesreće i da se manje iskusni vozači drže bezbednim daje dodatnu sigurnost i umanjuje stres za vozače, bilo da su za volanom ili ne.”

 

Video i foto materijali na linku: http://c-max.fordpresskits.com/

 

# # #

 

* Objavljena potrošnja goriva i emisija CO2 mereni su prema tehničkim uslovima i specifikacijama evropskih uredbi (EZ) 715/2007 i (EZ) 692/2008 sa najnovijim izmenama i dopunama. Potrošnja goriva i emisija CO2 su navedeni za različite verzije vozila, a ne za pojedinačni automobil. Primenjeni standardni postupak testiranja omogućava poređenje različitih tipova vozila kao i različitih proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču način vožnje i niz drugih činilaca koji nisu tehničke prirode. Ugljen-dioksid je najveći uzročnik stvaranja efekta staklene bašte i globalnog zagrevanja. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje u drugim regionima u svetu usled različitih ciklusa vožnje i propisa koji se primenjuju na tim tržištima.

 

** Podaci iz Fordovih izveštaja o prodaji. U Fordovih najznačajnijih 20 tržišta u Evropi ubrajaju se Austrija, Belgija, Velika Britanija, Češka Republika, Danska, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Holandija, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunija, Španija, Švedska i Švajcarska.

 

*** Na osnovu Fordove analize poslednjih Polk podataka o registracijama vozila u svetu za 2014. godinu.

 

18.9.2014.

 

 














 

 

Bookmark & Share