Potpuno novi Ford EcoSport kombinuje prakticnost malog automobila i ekonomicnost sa prostranoscu i fleksibilnoscu SUV vozila

Fordov potpuno novi SUV EcoSport vozačima pruža savršenu kombinaciju okretnosti malog vozila, pristupačnosti i male potrošnje, sa fleksibilnošću i prostranošću koju kupci očekuju od SUV vozila - sve to u modernom i povezanom pakovanju.

Moderan i robustan, potpuno novi EcoSport je prvi SUV na svetu opremljen 1,0-litarskim motorom i među prvim Ford vozilima u Evropi koja se nude sa Ford SYNC i AppLink sistemom, što vozačima omogućava glasovno upravljanje aplikacijama smart telefona, dok im je pažnja usmerena na put a ruke na upravljaču.

“Potpuno novi Ford EcoSport našim evropskim kupcima donosi pametan i mobilnom tehnologijom povezan mali automobil”, kaže inženjer Nick FitzGerald, šef programa EcoSport. “Fordov novi gradski SUV je ekonomičan, fleksibilan, moderan i staje rame uz rame sa novim B-MAX kompaktnim višenamenskim vozilom, najprodavanijom Fiestom i potpuno novim modelom Tourneo Courier i time kompletira Fordovu obimnu liniju malih automobila za Evropu.”

EcoSport je prvi Fordov model za celi svet u potpunosti razvijen u Južnoj Americi, sa prodajom na više od 125 tržišta širom planete. Prvi put predstavljen 2003. godine, Ford je oformio tržišni segment u Brazilu i od tada je u regionu prodato više od 900.000 EcoSport vozila prve generacije. Fordovi inženjeri i dizajneri iz više od 16 država zajedno su radili na razvoju potpuno novog EcoSport modela koji se uvodi zbog rastuće potražnje za SUV vozilima u Evropi. Ford predviđa da će se između 2013. i 2018. prodaja svih SUV vozila u Evropi uvećati za 22%, dok će prodaja malih SUV-ova, kao što je EcoSport, biti povećana za 90 odsto.

Ford učvršćuje svoju istorijsku vodeću poziciju u proizvodnji SUV vozila u Severnoj Americi i drugim regionima širom sveta i ubrzano proširuje svoju ponudu u Evropi, što uključuje sledeću generaciju Ford Edge, većeg i luksuznijeg svestrano upotrebljivog vozila popularnog u SAD i na drugim tržištima.

“U Fordovim genima je da izrađuje vodeća SUV vozila u svojoj klasi”, kaže FitzGerald. “EcoSport je već dosegao status ikone u Južnoj Americi i sada će proširiti svoj evropski asortiman tako što će predstaviti ovaj robusni, iznenađujuće prostran i pristupačan SUV.”

 

Moderan i praktičan

Fordov prvi globalni SUV, EcoSport je moderan i praktičan – sa kratkom haubom, iskošenim prednjim stubovima, sa osobenom hromiranom petodelnom prednjom maskom, zakošenim prednjim svetlima i karakterističnim trakastim LED svetlima.

Dostupan sa 17-inčnim točkovima od lake legure, srebrnim krovnim šinama, ogledalima sa elektro podešavanjem i hromiranim svetlima za maglu, EcoSport je dizajniran oštrim okom za detalje. Na primer, mehanizam za otvaranje prtljažnog prostora je ugrađen kod zadnje svetlosne grupe sa desne strane, simetrično u odnosu na svetla za hod unazad s leve strane, a takođe je smešten visoko, da bi se osiguralo da ostane čist tokom vožnje.

Rezervni točak pune veličine smešten na zadnjim vratima omogućava da prtljažni kapacitet EcoSporta, koji premašuje 375 litara bez pomeranja zadnjih sedišta (u zavisnosti od njihovog nagiba), bude konkurentan mnogim porodičnim vozilima srednje veličine. EcoSport takođe donosi dominantnu vozačku poziciju sa podesivim sedištem i upravljačkim stubom prilagodljivim i po visini i po nagibu.

Postoje 20 dobro osmišljenih mesta za odlaganje stvari, uključujući prostor za smeštaj flaša za napitke od 1,5 l u džepovima vrata, fioku ispod suvozačkog sedišta, kao i boks za rukavice sa rashladnim uređajem za šest limenki od 350 ml.

 

Sportski i ekonomičan

Novi EcoSport se nudi sa veoma uglednim 1,0-litarskim EcoBoost benzinskim motorom sa turbo-punjačem - 2013. i 2012. je proglašen za međunarodni motor godine - sa performansama konkurentnim tradicionalnom 1,6-litarskom motoru, ali sa znatno boljom efikasnošću u pogledu potrošnje goriva i nižom emisijom CO2.

Jednolitarski EcoBoost sa 125 KS postiže potrošnju od 5,3 l/100 km uz emisiju od CO2* od 125 g/km. EcoSport se takođe nudi sa 1,5-litarskim benzinskim motorom od 112 KS koji, uparen sa petostepenim ručnim menjačem, može da dostigne potrošnju od 6,3 l/100 km i emisiju CO2  od 149 g/km ili 7,9 l/100 km u verziji sa šestostepenim automatskim menjačem. Dizel motor od 1,5 litara sa 90 KS ima potrošnju od 4,6 l/100 km i emisiju CO2 od 120 g/km.

Upravljanje i rukovanje potpuno novim modelom EcoSport nude isti osećaj Fordovog gena zabave u vožnji, koji je stekao priznanje u novoj Fiesti.

“Kombinacija uzbudljivog izgleda EcoSport modela, sjajnih performansi i napredna tehnologija, učinili su još neverovatnijom činjenicu da sve to komotno pokreće štedljiv 1,0-litarski motor”, kaže FitzGerald.

 

Pametan i povezan

Fordov SYNC sistem povezanosti u automobilu omogućuje vlasnicima glasovno aktiviranje telefonskih poziva, kao i odabir muzike sa uređaja priključenog na Bluetooth ili USB.

Ford SYNC sa AppLink sistemom omogućava vlasnicima modela EcoSport da budu među prvim vozačima Ford vozila koji mogu da koriste aplikacije sa govornom aktivacijom, kao što su vodeći muzički servis Spotify i Hotels.com, koji pruža usluge rezervisanja soba u 145.000 hotela na 19.000 destinacija širom sveta.

Aplikacije koje su već najavljene za AppLink uključuju:

ADAC – locira slobodno parking mesto u realnom vremenu i pruža povratnu informaciju iz najvećeg nemačkog i evropskog auto kluba sa više od 18,7 miliona članova

Audioteka  – vodeći prodavac audio knjiga sa širokom ponudom na mnogim evropskim jezicima

AUPEO! – omogućuje korisnicima biranje muzike prema izvođačima, žanru ili vremenu, sa više od 200 pažljivo biranih svetskih radio stanica

Cityseeker by Wcities – pruža sveobuhvatne gradske vodiče. Nudi mogućnost pretrage prema temi, životnom stilu i lokaciji, a može da se aktivira i GPS turistički vodič.

DIE WELT – nudi čitanje sadržaja iz nemačkog dnevnog nacionalnog lista

Eventseeker by Wcities – korisnici će moći da imaju pristup trenutnim informacijama i pretražuju po događajima, lokacijama ili kategorijama. Lični i preporučeni događaji takođe se prosleđuju do krajnjeg korisnika u zavisnosti od njihovih naklonosti i interesovanja.

Glympse – dopušta vozačima Forda da svoju lokaciju (poziciju) putem glasovne kontrole podele sa porodicom i prijateljima

Parkopedia – omogućuje pronalaženje parking mesta upotrebom neprekidno ažurirane baze podataka koja obuhvata 3.000 gradova i sela u 20 država širom Evrope

Radioplayer – čini pristupačnim slušanje najboljih britanskih radio stanica uz biranje muzike glasovnim komandama

TomTom – detaljna navigaciona usluga sa audio instrukcijama uz mapiranje na ekranu

 

Ford SYNC Emergency Assistance će putnike u vozilu u slučaju nezgode direktno povezivati sa operaterima lokalnih službi za hitne intervencije i to na odgovarajućem jeziku za taj region. EcoSport će takođe ponuditi pomoć pri pokretanju vozila uzbrdo (Hill Start Assist), tempomat (Cruise Control), automatske brisače i prednja svetla, kao i senzore za parkiranje unazad.

 

„Budući da je povezanost postala ključni deo savremenog života i EcoSport omogućava Fordovim kupcima da budu u potpunosti povezani tokom vožnje, da se neprimetno bez problema povezuju iz kuće sa automobilom, kao i iz kancelarije i ostalih mesta“, kaže FitzGerald.

 

Gradski SUV

U testiranjima, novi EcoSport je prvo suočen sa 20.000 virtualnih test situacija uz korišćenje računarskog programa koji je simulirao veliki broj različitih uslova na putevima iz celog sveta. Nakon toga, voženo je više od 2 miliona kilometara po putevima u Južnoj Americi, Severnoj Americi, Aziji i Evropi u temperaturnim rasponima od 50oC do -25oC i na nadmorskim visinama do 4.300 metara.

Agilnost i karakteristike EcoSporta omogućavaju vožnju po najzahtevnijim drumskim uslovima, bilo da su uzani, krivudavi, džombasti seoski putevi, puni rupa ili da vozi preko visokih ivičnjaka u gradskim uslovima. Prečnik okretanja od 10,6 metara je među najmanjim u klasi, a takođe EcoSport je opremljen prednjim i zadnjim zaštitnim pločama, takođe ima visinu od tla od 200 mm, ulazni ugao od 22,1 stepeni, silazni ugao od 35 stepeni i može da savlada vodene prepreke do 550 mm.

“EcoSport je testiran u ekstremnim uslovima na nekim od najzahtevnijih lokacija u svetu da bi se garantovalo da može da prevaziđe samog sebe kao veoma moćan SUV”, kaže FitzGerald.

Novi Ford EcoSport je, kao siguran automobil, dobio četiri zvezdice od nezavisne organizacije za procenu bezbednosti vozila Euro NCAP, a opremljen je vozačkim i suvozačkim vazdušnim zavesama i vazdušnim jastucima, takođe vazdušnim jastukom za vozačeva kolena, koji je deo standardne opreme.

Boron čelik ekstremne čvrstoće je upotrebljen za okvire na vratima da bi se obezbedila „ćelija“ visokog nivoa bezbednosti, a sigurnosni sistemi uključuju: kontrolu vuče, elektronski program za kontrolu stabilnosti, sistem protiv blokiranja kočnica, elektronsku distribuciju sile kočenja i asistenciju prilikom naglog kočenja. EcoSport je takođe opremljen sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima, kao i indikatorom deaktivacije vazdušnog jastuka za suvozača.

# # #

 

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na određenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogućuje poređenje između različitih tipova vozila i proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču i način vožnje i čitav niz drugih ne-tehničkih činilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzročnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sHMl6joCCCQ

 

 













 

 

 

Bookmark & Share